Udskriv denne side

Spørgsmål og svar - Affald

Her vil du kunne finde svar på de oftest stillede spørgsmål

Se svarene ved at klikke på spørgsmålene:

Papir

Dagrenovation

Har du brug for ekstra-sække?

Fra 2018 er den årlige uddeling, i løbet af april, af 3 stk. ekstra-sække til ejere med 1 x 110 l stativ, indstillet.
Du kan i stedet bestille sækkene gratis via Fredensborg Forsynings webshop - inkl. levering og afhentning. Og har du brug for endnu flere ekstrasække, kan de købes i webshoppen.

Kan jeg afmelde min 50 liters sæk?

Ja!
Alle enheder skal som minimum være tilmeldt dagrenovation med en 110 liters sæk. Hvis du er tilmeldt med 160 liter - altså en 110 liters sæk og en 50 liters sæk, kan du afmelde din 50 liters sæk. Du kan afmelde 50 l affaldssækken her eller via e-post til affald@fredensborgforsyning.dk.

Kan jeg afmelde dagrenovation hvis jeg ikke bor i mit hus?

Det er ikke muligt at afmelde dagrenovation selv om man ikke bor i huset.
Du kan kun afmelde dagrenovation hvis du har en nedrivningstilladelse på ejendommen.

Hvordan får jeg en ekstra affaldssæk tilmeldt?

Du kan tilmelde en ekstra sæk via e-post til affald@fredensborgforsyning.dk.
Husk at du selv skal købe et ekstra stativ hvis du ikke har et i forvejen.
Dette kan bestilles online eller via e-post til affald@fredensborgforsyning.dk.

Genbrugspladser

Hvorfor skal jeg betale til genbrugspladser - jeg benytter ikke genbrugspladsen?

Genbrugspladserne er et tilbud til alle i kommunen. Det er en del af den fælles kommunale ordning der tidligere blev betegnet som miljø- og genbrugsafgift. Med i de fælles kommunale ordninger er indsamlingen af glas, papir, farligt affald. Alle borgere i kommunen er på denne måde med til at finansiere en miljørigtig bortskaffelse eller genbrug af disse affaldsenheder.