Udskriv denne side

Spørgsmål og svar - Affald

Her vil du kunne finde svar på de oftest stillede spørgsmål

Se svarene ved at klikke på spørgsmålene:

Papir

Dagrenovation

Har du brug for ekstra affaldsække?

Samtlige husstande med affaldsstativer modtager 3 ekstra sække om året. Den årlige uddeling af 3 x ekstrasække til ejere med 1 x 110 l stativ, sker i løbet af april/maj.
Har du ikke modtaget sækkene, skal du klage direkte til renovatør RenoNorden, via selvbetjening, via e-post fredensborg@renonorden.dk eller på tlf. 56 25 05 60.

Har du brug for flere ekstrasække kan de købes i Borgerservice på Rådhuset, Egevangen 3 B, 2980 Kokkedal.

Kan jeg afmelde min 50 liters sæk?

Alle enheder skal som minimum være tilmeldt dagrenovation med en 110 liters sæk. Hvis du er tilmeldt med 160 liter - altså en 110 liters sæk og en 50 liters sæk, kan du afmelde din 50 liters sæk. Dette kan gøres via e-post til affald@fredensborgforsyning.dk.

Kan jeg afmelde dagrenovation hvis jeg ikke bor i mit hus?

Det er ikke muligt at afmelde dagrenovation selv om man ikke bor i huset.
Du kan kun afmelde dagrenovation hvis du har en nedrivningstilladelse på ejendommen.

Hvordan får jeg en ekstra sæk tilmeldt?

Du kan tilmelde en ekstra sæk via e-post til affald@fredensborgforsyning.dk.
Husk at du selv skal købe et ekstra stativ hvis du ikke har et i forvejen.
Dette kan bestilles online eller via e-post til affald@fredensborgforsyning.dk.

Genbrugspladser

Hvorfor skal jeg betale til genbrugspladser - jeg benytter ikke genbrugspladsen?

Genbrugspladserne er et tilbud til alle i kommunen. Det er en del af den fælles kommunale ordning der tidligere blev betegnet som miljø- og genbrugsafgift. Med i de fælles kommunale ordninger er indsamlingen af glas, papir, farligt affald. Alle borgere i kommunen er på denne måde med til at finansiere en miljørigtig bortskaffelse eller genbrug af disse affaldsenheder.