Betaling
Her kan du se, hvad du betaler for:
Vand og vandafledningsafgift
Du betaler i forhold til det målte vandforbrug. Hvis du ikke opkræves for vand eller vandafledningsafgift, kan det skyldes, at du modtager vand fra et privat vandværk og afleder til eget nedsivningsanlæg mm.
Oveni den variable vandpris (målt i m3) betales et fast bidrag for Målerleje.
Obligatoriske affaldsordninger
Restaffald
Du benytter denne ordning, når du får afhentet restaffald hvor du bor. Det er ejeren af en ejendom, der har pligten til at tilmelde ejendommen og anskaffe affaldsbeholdere.
I andelsboligbebyggelser og boligforeninger er det administratoren der har ansvaret for, at ejendommen er tilmeldt ordningen.
Madaffald
Du benytter denne ordning, når du får afhentet madaffald hvor du bor.
Farligt affald
Du benytter denne ordning, når du afleverer farligt affald på genbrugspladserne, på apoteket og i malerforretninger.
Genbrugsplads
Kommunen har tre genbrugspladser beliggende på:
- Vandtårnsvej 2, i Kokkedal,
- Højvangen 25 A, i Fredensborg
- Bakkegårdsvej 404 B, i Humlebæk.
Glas
Du benytter denne ordning, hvis du får afhentet glas hvor du bor (etageboliger og anden tæt bebyggelse) - eller når du anvender de opstillede glascontainere i kommunen og på genbrugspladserne.
Papir og pap
Du benytter denne ordning, når du får afhentet papir/pap hvor du bor - eller når du anvender de opstillede papir/papcontainere i kommunen eller på genbrugspladserne.
Plast, inkl. mad- og drikkekartoner
Du benytter denne ordning, når du får afhentet plast hvor du bor - eller når du aflevere din plast på genbrugspladserne.
Metal
Du benytter denne ordning, når du får afhentet metal hvor du bor - eller når du aflevere dit metal på genbrugspladserne.
Storskrald
Alle enfamiliehuse, sommerhuse og samlede bebyggelser kan benytte ordningen.
Tilvalg
Haveaffaldsordning
Enfamiliehuse og rækkehuse:
Grundejere kan ved tilmelding og betaling til haveaffaldsordningen få afhentet haveaffald hver 2. uge i perioden fra 1. april til 30. november.
Hvis du tilmelder dig ordningen, skal du betale for hele perioden. Hvis du ønsker at afmelde ordningen skal det gøres inden 1. marts.
Etage og samlede bebyggelser:
Bebyggelsen kan ved tilmelding og betaling til ordningen få afhentet haveaffald
1 gang pr. måned i perioden 1. april til 30. november. Afhentningen finder sted på et fælles opsamlingssted placeret centralt i bebyggelsen. En forudgående aftale om placering/udpegning af opsamlingssted træffes mellem ejendommens varmemester/vicevært og Center for By og Land, team Miljø på 7256 5000 eller på miljoe@fredensborg.dk.
Hvis I tilmelder jer ordningen, skal der betales for hele perioden. Hvis I ønsker at afmelde ordningen skal det gøres inden 1. marts.
Køb af affaldsbeholder
Brug vores Webshop eller kontakt os på: affald@fredensborgforsyning.dk
Min Forsyning
Kopi af forbrugsafregninger
På Min Forsyning kan du se dine regninger og downloade eller udskrive kopi af din årsopgørelse - det er gratis. Og ellers koster kopi af forbrugsafregninger kr. 125,- pr. stk. inkl. moms og pålignes ejendommen.
Flytning
Når du flytter, er det vigtig at melde dette til Fredensborg Forsyning. Dette kan gøres online i Min Forsyning.
I forbindelse med flytning skal du huske at aflæse vandmåleren.
Fredensborg Forsyning afregner herefter forbrugsafgifterne direkte med køber og sælger.